Rebekka Petersen to niezwykle utalentowana 20-letnia singer-songwriterka pochodząca z Wysp Owczych.
Obecnie mieszka w Tórshavn, ale wcześniej wychowywała się i dorastała w miejscowości Sandi znajdującej się na wyspie Sandoy. Jak mówi sama o sobie – od zawsze lubiła śpiewać. Dużo śpiewała w domu, ale także w chórze oraz szkole. W późniejszych latach śpiewała w chórkach u znanej farerskiej artystki Guðrið Hansdóttir (znanej ze swojej solowej twórczości jak i duetu BYRTA). Grę na gitarze rozpoczęła mając 13 lat. Od tego czasu również komponowała własne utwory.
W sierpniu 2013 roku artystka zaczęła przygotowywać materiał na swój debiutancki album. W tym celu nawiązała współpracę ze znanym farerskim producentem muzycznym Líggjas’em Olsen’em. Ponadto w pracy w studio pomagali jej Mandy Parnell i Theodor Kapnas. Nagrania potrwały do lutego 2014 roku. Następnie miksowaniem płyty zajął się Addi 800.
Efektem tej pracy jest album „Byggi Borgir” (ang. Build Castles), który miał swoją premierę w lipcu 2014 roku. Okładkę albumu przygotowała Kirstin Helgadóttir.
Rebekka Petersen jest jedyną autorką muzyki na tym albumie. Podobnie samodzielnie napisała wszystkie teksty, oprócz utworu „Niðri Við Ánna„, do którego tekst napisała Anna Maria Dam Ziska. Artystka oprócz warstwy wokalnej, odpowiada tutaj także za niektóre partie gitarowe i organowe (Hammond).
Oczywiście podczas nagrań towarzyszyło jej kilku zaproszonych muzyków:
Líggjas Olsen – pianino, moog, hammond, wurlitzer, rhodes, ksylofon
Per Højgaard Petersen – perkusja
Bartal Augustinussen – gitara elektryczna
Eyðun Johannesen – bas
Jaką muzykę oferuje nam debiutancki krążek „Byggi Borgir”? To misternie utkany współczesny indie pop – alternatywny, rozmarzony i niejednoznaczny. Równocześnie sięgający w kierunku elektroniki, folku i singer-songwriteringu. Oparty głównie na oszczędnie podanej elektronice, różnorodnych przyjemnych dźwiękach klawiszy, ciepłych gitarach i delikatnej perkusji, które idealnie wpisują się w subtelne aranżacje. Oniryczna poświata płyty potęgowana jest przejmującym i tajemniczym głosem Rebekki. Podkreślenia wymaga fakt, że Farerka śpiewa w swoim ojczystym języku, który brzmi anielsko (żeby nie powiedzieć elficko).
Nieco tajemnicza muzyka „Byggi Borgir” i melancholijnie brzmiący głos artystki płyną swobodnie i chilloutowo. Piosenki emanują specyficznym rodzajem rozmarzonej eteryczności. Dlatego z łatwością pogrążamy się w odmętach artystycznej uczuciowości i wrażliwości.
Trudno uwierzyć w tak dużą świadomość muzyczną u tak młodej osoby – ta dziewczyna ma dopiero 20 lat! Rebekka jest u progu swojej kariery, a wydaje się być już w pełni ukształtowaną wokalistką i kompozytorką. Śpiewa czysto, zmysłowo i z wyczuciem, a także wraz ze wspomagającymi ją muzykami kapitalnie aranżuje swoje numery. Te brzmią powalająco, pięknie i bezpretensjonalnie.
Album „Byggi Borgir” dopracowany jest z dużą starannością. Równocześnie daleko mu do nastoletniego kiczu. Rebekka i spółka wykonali znakomitą kompozycyjną pracę. To jeden z lepszych albumów ubiegłego roku i naprawdę warto się z nim zapoznać.
Rebekka Petersen :: Byggi borgir
1. Dýrir tankar 4:24
2. Duelleiðarin 3:11
3. Posin 3:39
4. Har sum eg finni friðin 3:23
5. Ræðslan 3:54
6. Niðri við ánna 3:50
7. Ein øðrvísi verð 3:03
8. Byggi borgir 4:36
Rebekka Petersen : Rebekka Petersen